środa, 16 lutego 2022

Stwory 3D odc. 2

 Chwilą, której nie mogłam się doczekać od pierwszego zetknięcia z grafiką 3D była ta, w której będę mogła podziwiać swoje dzieło w ruchu - chciałam stworzyć animowaną postać. 

Jednocześnie było to moje pierwsze doświadczenie z rzeźbieniem tak skomplikowanych kształtów w Blenderze. 

Początkowo szło niemrawo, muszę przyznać, nieprędko rzeźba zaczęła przypominać pożądaną formę:





Z czasem jednak zaczynałam coraz lepiej rozumieć mechanikę pędzli. 


Rzeźba to był jednak dopiero początek. By móc wprawić stwora w ruch, musiałam przeprowadzić retopologizację - innymi słowy, utworzyć bardziej płaską kopię rzeźby, a potem nanieść na nią szczegóły za pomocą normal map.


Kolejnym krokiem było stworzenie szkieletu, który miałby sterować ruchem stwora


Potrzebował także nieco koloru, więc namalowałam mu teksturę:
 



Ostatnim i najbardziej frustrującym etapem tworzenia tej postaci było dobieranie parametrów futra - a to za długie, a to za krótkie, za gęste, za rzadkie itd, a po każdej zmianie trzeba czekać, aż komputer to sobie przeliczy, zanim można sprawdzić końcowy efekt. A tego z perspektywy czasu nie zaliczam do szczególnie udanych, popełniłam sporo błędów, ale akurat nie przeszkodzą mi w wykorzystaniu tego stwora do innego, większego projektu, który mam w planach. No i oczywiście było to cenne doświadczenie na przyszłość.




8 komentarzy:

  1. Podziwiam za wyobraźnię i umiejętność tworzenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podziwiam za cierpliwość i wyobraźnię przestrzenną!

    OdpowiedzUsuń
  3. Brawo! Trzymam kciuki za dalsze osiągnięcia i rozwój w tym temacie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. obserwuję Twoje postępy już pewien czas i powiem Ci że za każdym razem pozytywne zaskoczenie jaki postęp osiągnęłaś od poprzedniego razu! takie rzeczy jak ruch, ubarwienie i grubość futra to już pełen profesjonalizm! brawo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Wow, wygląda niesamowicie! Chciałabym umieć robić taką rewelacyjną grafikę! Proces tworzenia wygląda na skomplikowany ale efekty wynagradzają prace :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaczynam rozumieć, czemu efekty specjalne w filmach zżerają lwią część budżetu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjne! Dla mnie blending 3d to czarna magia więc tym bardziej podziwiam :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapowiada się ciekawie, czekam na dlaszy rowój tych stworów :) Mimo, że nie jest łatwe te ''rzeźbienie'' futra to jak na początek dobrze wygląda, zobaczysz, jak będziesz dużo w tym grzebać osiągniesz naprawde świetne wyniki i obrazy będą wyglądać rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń