niedziela, 20 września 2020

Niedzielnie przy kawie




Sporo rzeczy ostatnio zaprzątało moją uwagę, ale nie o każdej mam dość do powiedzenia, by pisać oddzielny post, więc stwierdziłam, że stworzę jeden zbiorczy pogaduszkowy :)



Porobione

Ostatnio sporo czasu spędzam na nauce programu Blender, o którym pewnie już wcześniej wspominałam. Poniżej widać efekt - może mało imponujący, ale jak na początek, i tak jestem z siebie dumna. Jak chyba większość początkujących, zaczęłam od tutorialu z pączkiem znalezionego na Youtube, który jest bardzo popularny - gdybyście zajrzeli na profile instagramowe artystów zaczynających swoją przygodę z tym programem, zobaczycie, że na większości pojawia się ów słynny pączek :) 



Posłuchane


Zdarza Wam się czasem przypadkiem natrafić na jakąś fajną piosenkę, książkę albo film i dziwicie się, dlaczego nie jest bardziej popularna? Mnie dość często - albo mam specyficzny gust, albo po prostu Internet jest tak przepełniony wszelaką twórczością, że nawet dobre rzeczy nie zawsze potrafią się przebić do szerszej publiczności. Niedawno moją uwagę przykuła Remi Wolf - usłyszałam fragment jej piosenki w jakiejś reklamie i zaraz musiałam poszukać tytułu, bo nabrałam ochoty na całość.







To mnie zaciekawiło

Lubię sobie czasem posłuchać podcastów o tematyce kryminalnej, szczególnie, gdy krzątam się po domu przy różnych porządkowych czynnościach. Te opowiadające o prawdziwych wydarzeniach, szczególnie nie do końca wyjaśnionych, często wciągają lepiej niż najlepszy film lub książka - bo jak już to kiedyś zostało powiedziane, prawda w przeciwieństwie do fikcji, nie musi być prawdopodobna. Justyna Mazur jest jedną z moich ulubionych autorek - poniższy temat szczególnie przypadł mi do gustu, do tego stopnia, że postanowiłam się nim z Wami podzielić: podoba mi się sposób narracji, opisy sytuacji, charakterów, budowanie historii i swego rodzaju plot twist - zakończenie było zupełnie inne, niż się spodziewałam.




Obejrzane

Być może niektórzy z Was pamiętają wielki kryzys w 2008, który zaczął się od pęknięcia bańki na rynku nieruchomości, a potem zataczał coraz szersze kręgi. Ja mgliście pamiętam, jak serwisy informacyjne obiegła wieść o upadku banku Lehman Brothers, który stał się symbolem owego kryzysu , a potem ciągle słyszało się, że nikt nic nie kupuje, "bo jest kryzys". Niedawno Netflix przypomniał mi o tym temacie, wyświetlając w proponowanych film z 2015r. "Big Short" - film opowiada o tych nielicznych, którzy przewidzieli ową katastrofę, a nawet potrafili na tym zarobić. Choć temat może się wydawać ciężki, film oglądało się niezwykle lekko -  bardzo spodobało mi się oryginalne podejście do narracji i fakt, że geneza kryzysu i podstawowe pojęcia z bankowości inwestycyjnej zostały tak wytłumaczone, że nawet ktoś, kto kompletnie nie interesuje się ekonomią, będzie w stanie go zrozumieć - dlatego też polecam go każdemu. Na plus także obsada - m.in Brad Pitt, Christian Bale, Steve Carell i Ryan Gosling.  

Porysowane

W dalszym ciągu zdarza mi się bawić markerami - oto efekt, taka jakby mozaika :)





Ciekawa jestem, co słychać u Was? Jeśli zdarzyło się Wam ostatnio usłyszeć, zobaczyć lub przeczytać coś ciekawego, czym warto się podzielić (szczególnie, jeśli nie jest to popularne, a uważacie, że powinno), dajcie mi znać w komentarzach :)

17 komentarzy:

  1. Twoje rysunki markerami są bardzo inspirujące, chętnie bym więcej zobaczyła, bo dopiero zaczynam przygodę z markerami i na razie nie za bardzo mi coś wychodzi :). Z polecanych rzeczy bardzo mnie zaciekawił film Big Short, muszę obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podobają Ci się moje rysunki :) Ja to już sama nie wiem czasem, czym chcę rysować - ciekawią mnie prawie wszystkie techniki i lubię tak skakać po stylach, próbować nowych rzeczy.

      Usuń
  2. Penetrujesz rzeczywistośc ciekawie... Podoba i sie to, bo jestem typem poszukującym wiecznie...
    Co u mnie?
    Zapraszam do mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o, ciekawe Twoje odkrycia :) ja czytam ostatnio książkę o radach Stoików greckich (zdawać by się mogło że tyle wieków nas dzieli, a jednak mają dość uniwersalne rady)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, że rady starożytnych mędrców bywają bardzo uniwersalne - nieraz, gdy napotykam na jakieś złote myśli, cytaty ich autorstwa, dziwię się, jak bardzo wciąż są aktualne. Nie znam się za bardzo na filozofii, ale stoicyzm kojarzy mi się ze zdrowym zdystansowaniem i spokojem - zawsze podziwiam ludzi, którzy potrafią te dwie rzeczy zaaplikować w swoim życiu.

      Usuń
  4. Z tego wszystkiego najbardziej przypadła mi do serca mozaika, super!U mnie sporo, o wszystkim pisze na blogu:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio zafiksowałam się na punkcie serialu the umbrella academy. Mają również świetną ścieżkę dźwiękową:D
    Co do programów graficznych, to odkryłam photopee i polubiłam:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Netflix uparcie wyświetlał mi reklamy tego serialu, ale jeszcze się na niego nie zdecydowałam - boję się, że mnie wciągnie, a potem cały weekend z głowy :D A photopee jeszcze nie znam.

      Usuń
  6. A to Ty wpadłaś do mnie na Instagram :) Poznaję po "zdjęciu".
    Fajna ta Remi Wolf - dziękuję, bardzo lubię zbierać i słuchać nowej, ciekawej muzyki. :)
    Co do innych dziedzin - za dużo tego, żeby opisywać w komentarzu. Ale natchnęłaś mnie do pisania w takiej formie, co u mnie, bo czasem właśnie takie krótkie relacje oddają najlepiej, co się dzieje.
    Potrenuję, bo mam raczej problem z pisaniem krótko. :)
    Z pewnością wczytam i wpatrzę się w Twoje polecenia.
    serdeczności!
    IW
    http://iwnowa.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowałam się na taką formę, bo czasami pojawia się sporo rzeczy którymi chciałabym się podzielić, a z drugiej strony nie widzi mi się dla każdej tworzyć nowego posta, I wówczas taki telegraficzny skrót się chyba nieźle sprawdza :) zresztą sama też lubię czytać wpisy podobnego typu.

      Usuń
  7. p.s. A ten program Blender jest do tworzenia animacji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Między innymi :) do grafiki 3d ogólnie rzecz biorąc

      Usuń
  8. Klik dobry:)
    A, o co chodzi z tym pączkiem?
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest taki popularny tutorial z Blendera dla początkujących na youtube, w którym autor, BlenderGuru uczy podstaw tworząc właśnie pączka - dużo osób zaczyna swoją przygodę z programem od tych lekcji, a potem chwali się efektami w Internecie, stąd sporo krąży w sieci 3D-pączków :)

      Usuń
  9. Jesli chodzi o piosenki z reklam to ja kiedys podłapałam kawałek selah sue z kinder bueno i niesamowicie mi się spodobała i barwa głosu tej babki po prostu rewelacja. Ta Remi Wolf też mi się wydaje znajoma. Zagłębię się w nią. Praca markerami wyszła superek.

    OdpowiedzUsuń